Hoeveel tijd besteedt uw IT-personeel aan dringende taken en brandjes blussen? Zou u niet liever uw IT-specialist(en) laten werken aan innovatie en strategie? Het inhuren van een IT-partner die gespecialiseerd is in managed services zal u verlossen van routinematige taken en kleine problemen, zodat u zich kan richten op wat echt belangrijk is: het laten groeien van uw bedrijf en het leveren van functionaliteit waarmee uw bedrijf zich onderscheidt in de markt.

Waarom werken met een externe managed service partner?

Er zijn tal van redenen waarom het een goed idee is uw datacenter, netwerken en beveiliging door een externe partner te laten beheren. Laten we de belangrijkste er even uitpikken:

  • Kostenbeheersing: het onderhoud van uw complexe ICT-infrastructuur met uw eigen middelen is een dure aangelegenheid. Niet alleen moet u uw personeel opleiden in verschillende (legacy) tools en technologieën, u betaalt ook licenties voor een heleboel tools die u misschien slechts onregelmatig gebruikt.
  • Automatische upgrades: een managed services-partner zal ervoor zorgen dat alle noodzakelijke upgrades en patches worden uitgevoerd, zodat u voortdurend kunt vertrouwen op de meest robuuste en up-to-date infrastructuur en niet blootgesteld wordt aan cyberaanvallen.
  • Preventief en voorspellend onderhoud: met de juiste monitoringtools kan uw managed services-partner potentiële problemen opsporen voor ze zich voordoen en voor uw gebruikers of klanten er last van ondervinden. Voorkomen is altijd beter dan genezen.
  • Toegang tot opgeleide en ervaren specialisten: IT is een knelpuntberoep en het vinden van de juiste geschoolde werknemers is niet eenvoudig. Door met een externe partner te werken, hoeft u zich geen zorgen te maken over het aan boord krijgen van de juiste specialisten en het opleiden ervan. Dat is de taak van uw managed services partner.

Managed services door Simac

Simac biedt al geruime tijd diensten aan en brengt een schat aan ervaring mee. Onze Managed Services portfolio voldoet aan de normen van het ITIL framework. Dankzij deze naleving van het raamwerk kunnen wij u helpen IT- en bedrijfsrisico's te verminderen en een stabiele IT-omgeving op te bouwen en te beheren die zowel schaalbaar als wendbaar is. Wij bieden een modulaire dienstencatalogus waarmee u het dienstverleningsniveau kan kiezen dat bij uw behoeften past. U hebt de vrijheid om te bepalen welke diensten uw eigen teams voor hun rekening nemen en welke diensten u wil uitbesteden aan de ervaren medewerkers van Simac Managed Services.

"Simac belooft niets wat ze niet kunnen waarmaken. Ze zijn open en eerlijk. Wij vinden het prettig dat onze dienstverlener een mening heeft en die ook uit. Als je een samenwerking aangaat van zes en misschien wel acht jaar, is dat extra belangrijk."

Conny Huysmans - CIO Emmaüs

IT-infrastructuurbeheer voor de hele levenscyclus

Simac biedt IT-infrastructuurbeheer in alle fasen van de levenscyclus van de infrastructuur en dekt de fasen Design, Build en Run.

De Simac Managed Services organisatie bestaat uit verschillende teams die nauw samenwerken via een op ITIL-gebaseerde, centrale Service Desk tooling.

De Skilled Service Desk zorgt voor de centrale intake van support verzoeken. Deze intake gebeurt via drie kanalen: telefoon, e-mail of het zelfbedieningsportaal van onze Ivanti Service Desk tooling. De engineers op de Skilled Service Desk zijn getraind om eindgebruiker ondersteuning te bieden en bekende problemen op te lossen door middel van vaste probleemoplossingsprocedures.

Het Desk Side Support team zorgt voor on-site ondersteuning bij u ter plaatse en installeert ook werkplekinfrastructuur en vervangt defecte toestellen on-site.

Ons Second Line Engineering-team is verantwoordelijk voor de implementatie van nieuwe infrastructuurprojecten en zal ook instaan voor het dagelijks beheer en de ondersteuning bij incidenten.

Waarom samenwerken met Simac voor Managed Services?

Simac is om verschillende redenen uw voorkeurpartner voor Managed Services:

  • Simac is een lokale partner. Dit betekent dat we uw IT-medewerkers en eindgebruikers in hun eigen taal ondersteunen.
  • Diensten zijn voor Simac meer dan een bijzaak. Diensten vormen een integraal onderdeel van ons aanbod.
  • Simac ICT België heeft een divisie die zich specifiek bezighoudt met monitoring. Business Management Solutions is gespecialiseerd in netwerk monitoring, IT-infrastructuur monitoring en applicatie performance monitoring. Hierdoor beschikken wij over de tools en expertise om uw omgeving 24/7 te monitoren en vrijwel direct te handelen in geval van problemen.
  • Simac ICT België is onderdeel van een grotere organisatie, Simac Techniek NV. Hierdoor hebben we toegang tot nog meer expertise en vakkundig personeel.
  • Onze ingenieurs worden voortdurend bijgeschoold in alle nieuwe technologieën op alle gebieden die wij bestrijken. Zij combineren hun deskundigheid met een klantgerichte, ‘can-do’ houding.
  • Simac's Teamnology-filosofie betekent dat wij nauw samenwerken met onze klanten in een langdurig partnerschap.

 

"Voor lokale overheden is het makkelijk dat ze met lokale mensen kunnen praten en voor de helpdesk en niet in een ver buitenland terecht komen."

Luc Jaspers - Hoofd Informatietechnologie, Provincie Vlaams-Brabant

Wil u meer weten over hoe Simac's Managed Services u kunnen ontzorgen en u kunnen laten focussen op het realiseren van uw bedrijfsdoelstellingen? Neem contact met ons op en wij zoeken de juiste oplossing voor uw wensen.

Wil u focussen op wat er echt toe doet?

Managed Services

Onze managed services zullen u ontzorgen

Contacteer ons nu!

Zoekt u een partner voor managed services?

Contact