18 maart 2020

Teamnology in uitdagende tijden

Hieronder volgt de inhoud van een brief die op 18 maart 2020 naar klanten van Simac ICT België is gestuurd:

Beste gewaardeerde klanten,

Wij hopen dat dit bericht u in goede gezondheid vindt, terwijl wij ons een weg banen door deze ernstige tijd voor onze families, gemeenschap en personeel.

U bent heel belangrijk voor ons. Wij kunnen niet doen wat we elke dag doen zonder geweldige klanten zoals u, dus een hartelijk dank u van ons allemaal aan u!

Wij beschouwen onze klanten als een deel van ons uitgebreide team, en zullen dat ook in de toekomst blijven doen.

We nemen de impact van COVID-19 zeer ernstig en we wilden even de tijd nemen om u een inzicht te geven in de manier waarop Simac ICT België in deze periode voorzorgsmaatregelen neemt om iedereen veilig te houden: onze klanten, onze medewerkers en hun gezinnen.

De meeste van deze maatregelen zijn vorige week al in werking getreden, maar na de aankondigingen van onze regering van gisteren hebben wij ze nog opgevoerd:

  • Sinds vorige week hebben we het maximum aan personeel verplicht om thuis te werken. We hebben ook een splitsing gemaakt in de verschillende technologieclusters bij Simac.
  • Wanneer mensen naar het kantoor komen, vragen wij hen zich te verspreiden en voldoende afstand te laten om veilig te kunnen werken. Wij volgen het principe van social distancing.
  • Personeel dat zich niet goed voelt, krijgt het bevel thuis te blijven. Hetzelfde geldt wanneer iemand in de familie van het personeel besmet is. Wij zullen u als cliënt op de hoogte brengen als dit gevolgen heeft voor ons werk voor u.
  • Indien een van onze personeelsleden besmet is, zullen wij nagaan welke klantensites hij/zij heeft bezocht en zullen wij u hiervan op de hoogte brengen.
  • We hebben alle zakenreizen naar het buitenland en alle symposia, ICT-evenementen en bijeenkomsten van leveranciers geannuleerd. We hebben ons personeel aangemoedigd om in België te blijven.
  • Interne vergaderingen worden gehouden via Skype, WebEx of andere conferencing tools. Simac ICT België is immers een ambassadeur van netwerk- en samenwerkingstools.
  • Vergaderingen met klanten zijn waar mogelijk omgezet in online gesprekken of zijn uitgesteld.
  • Wij reizen niet tussen onze 5 sites in België.

Sommige van onze activiteiten met u impliceren werkzaamheden op het terrein van de klant. In deze gevallen hebben wij onze medewerkers instructies gegeven om zo waakzaam mogelijk te zijn en ervoor te zorgen dat zij hun handen regelmatig wassen en desinfecteren. Alle activiteiten die op afstand kunnen worden afgehandeld, worden ook op afstand afgehandeld.

In deze moeilijke tijden willen wij het hoogste niveau van ondersteuning blijven leveren - het niveau van ondersteuning dat u van Simac ICT België verwacht.

Aarzel dus niet om contact op te nemen met mij of met uw vaste contactpersoon bij Simac. Wij zullen u naar beste vermogen bijstaan.

Van onze kant willen wij ook graag weten welke voorzorgsmaatregelen u neemt en welke impact de COVID-19-crisis volgens u heeft op ons werk met u: onze projecten, Professional Services-activiteiten, implementatie, leveringen, ... Als er een impact is op onze samenwerking, laten we dan individuele plannen uitwerken voor werkdoelen en deliverables.

In de loop der jaren hebben wij een langdurige relatie met onze klanten opgebouwd.

Onze activiteiten zijn gericht op technologie, maar we willen vooral langdurige partnerschappen opbouwen, vandaar onze slogan 'Teamnology'.

Wij zullen die Teamnology-spirit voortzetten in al onze digitale contactmomenten.

Zorg goed voor jezelf en je dierbaren in deze tijd, en altijd!

 

Met vriendelijke groet,

Patrick Bontinckx

CEO Simac ICT België

 


Patrick Bontinckx
Patrick Bontinckx

Patrick Bontinckx is CEO van Simac ICT Belgium. Patrick kwam 20 jaar geleden bij Simac en leidt het bedrijf al sinds die tijd. Voor Simac werkte hij in diverse sales en management functies bij Digital.

Vraag voor advies